Hoe Zijn Spaarprogramma’s Voordelig Voor Klanten?
Steeds meer bedrijven gaan loyaliteits- of spaarprogramma’s gebruiken. Dit doen zij om verschillende redenen, aangezien er veel verschillende voordelen verbonden zitten aan dergelijke programma’s voor de bedrijven. Zo kan dit ervoor zorgen dat zij meer potentiële klanten aantrekken, zorgt het voor een hogere omzet door middel van acties en kortingen en hebben zij een klantenbase waarin allerlei e-mailadressen staan die ze berichten kunnen sturen om zo meer te verkopen.
Voor bedrijven is het hebben van een loyaliteits- of spaarprogramma dus een ontzettend handig idee, maar hoe zit het dan met de klanten? Zijn deze programma’s eigenlijk wel voordelig voor hen? Het mooie aan spaarprogramma’s is dat deze gunstig zijn voor zowel de klanten als voor de bedrijven! Ben je benieuwd op wat voor manier deze dan precies handig zijn voor de klanten? Hieronder vertellen we je graag meer over hoe loyaliteits- of spaarprogramma’s voordelig zijn voor klanten.
Hoe Zijn Loyaliteits- of Spaarprogramma’s Voordelig Voor Klanten?
Er zijn verschillende manieren waarop loyaliteits- en spaarprogramma’s voordelig zijn voor klanten. Ieder bedrijf heeft de vrijheid om zelf vorm te geven aan hun eigen spaarprogramma, waardoor de voordelen bij ieder programma ook van bedrijf tot bedrijf kunnen verschillen. Er zijn echter wel veel voordelen die overeenkomen, omdat deze gewoon vaak gebruikt worden. Hieronder hebben we een overzicht gemaakt van verschillende manieren waarop loyaliteits- en spaarprogramma’s voordelig zijn voor klanten.
Voordeel 1: Kortingen Op Producten
Zo ongeveer het meest voorkomende voordeel in de spaarprogramma’s bij verschillende bedrijf is het geven van kortingen op verschillende producten. Dit is namelijk voor zowel de klant als voor het bedrijf een fijne tegemoetkoming. Bij de bedrijven is dit een handige optie, omdat dit ze niet zo heel veel geld kost. Tenslotte hoeft een klant maar minder te betalen voor een product en zal de hogere omzet doorgaans voor deze kosten compenseren.
Voor klanten is het krijgen van korting ook een fijn aspect van een spaarprogramma. Zo zorgt dit er bij het doen van de boodschappen bijvoorbeeld voor dat ze minder kwijt zijn aan hun boodschappen, wat natuurlijk altijd gewenst is. Ook kunnen ze op deze manier producten meenemen die ze wel vaker willen, maar die ze doorgaans misschien te duur vinden. Het is in ieder geval een leuke manier voor de klanten om beloond te worden voor hun loyaliteit.
Voordeel 2: Gratis Producten
Een ander veelvoorkomend voordeel bij spaarprogramma’s is het ontvangen van gratis producten. Dit kunnen klanten meestal krijgen wanneer ze al wat meer punten gespaard hebben en deze doet het natuurlijk altijd heel goed. Voor bedrijven is dit ook wel een handige regeling, omdat dit ze de gelegenheid biedt om klanten kennis te laten maken met een nieuw product, waarna de klanten dit misschien ook wel blijven kopen.
Bij de klanten spreekt het natuurlijk voor zich waarom dit een goed voordeel is van een loyaliteits- of spaarprogramma. In Nederland houden we er tenslotte van om spullen gratis te krijgen en zo voelt het voor de klant ook alsof het echt loont om boodschappen te doen bij een bepaalde winkel. De gratis producten zijn in ieder geval een hele goede reden om mee te doen aan een spaarprogramma!
Voordeel 3: Gratis Levering
Vandaag de dag bestellen we steeds vaker online en voor veel mensen is het nog wel eens een obstakel om verzendkosten te moeten betalen voor het leveren van hun producten. Het liefst bestellen ze hun spullen gewoon zonder dat ze hier nog eens extra voor hoeven te betalen. Bij veel loyaliteitsprogramma’s is het tegenwoordig ook een optie om gespaarde punten in te wisselen voor gratis levering. Op deze manier kunnen bedrijven het obstakel tot bestellen wegnemen voor de klant.
Aan de kant van de klanten is zo’n gratis levering natuurlijk gewoon voordeliger. Zo kunnen zij tenslotte hun bestelde producten aan de deur geleverd krijgen, zonder dat ze hier nog eens extra voor hoeven te betalen. Vaak is dit een erg geliefde optie bij de spaarprogramma’s.
Voordeel 4: Leuk Dagje Uit
Hoewel dit niet bij ieder programma zo is, zijn er ook veel verschillende loyaliteits- en spaarprogramma’s die hun klanten korting aanbieden om een leuk dagje uit te boeken. Dit is dan een samenwerking van het bedrijf met de andere bedrijven waar de klant met korting naartoe kan gaan.
Een van de populairste opties is vaak om een dagje naar de Efteling te gaan met korting! Dit zorgt ervoor dat klanten voor minder geld toch nog iets leuks kunnen gaan doen met hun familie of vrienden. Dit zal er in ieder geval zeker voor zorgen dat klanten graag bij dat bedrijf hun aankopen doen.
Voordeel 5: Tegemoetkoming Van Het Bedrijf
Een van de grootste redenen dat een spaarprogramma voordelig is voor klanten is eigenlijk gewoon omdat het bedrijf op deze manier een tegemoetkoming biedt. Zoals je misschien wel weet, maken de meeste bedrijven ontzettend veel winst door alle aankopen die de klanten bij hen doen.
Door spaarprogramma’s aan te bieden, kunnen de bedrijven hun klanten bedanken voor hun loyaliteit en het feit dat ze zoveel aankopen doen daar. Tenslotte krijgen de klanten ook meer voordelen naarmate ze meer hebben besteed bij het bedrijf.
Voordeel 6: Persoonlijkere Behandeling
Als laatste is het vaak ook fijn voor de klanten dat ze kunnen genieten van een persoonlijkere behandeling door middel van loyaliteits- en spaarprogramma’s. Er zijn namelijk ontzettend veel bedrijven die een klant meer voordeel geven op zijn of haar verjaardag bijvoorbeeld. Dit maakt het voor zo’n klant natuurlijk extra leuk om jarig te zijn en zorgt er ook voor, afhankelijk van hoe goed die voordelen zijn, dat deze klant een aankoop zal doen bij het bedrijf op zijn of haar verjaardag.
Het heeft dus wel degelijk zin om je aan te sluiten bij een loyaliteits- of spaarprogramma. Er zijn verschillende, leuke voordelen waar je gebruik van kunt maken en ieder spaarprogramma is weer anders, waardoor je altijd genoeg keuze hebt! Bij de meeste spaarprogramma’s kost het je ook niks om mee te doen en zijn deze het meest voordelig wanneer je daar al je aankopen doet.